poniedziałek, 25 marca 2013

Analiza konkurencyjności - poprawne wykorzystanie słów kluczowych


Witam czytelników!
W kolejnym już wpisie chciał bym poruszyć temat poprawnej analizy konkurencyjności słów kluczowych w wyszukiwarce google.
Czyli prościej mówią jak dotrzeć do czytelników mając sporą konkurencje .Jest to to bardzo istotne jeżeli chcemy połączyć przyjemne (pisanie,dzielenie się wiedzą) z pożytecznym (zarabianiem na swojej wiedzy i pracy).Poprawne wykorzystanie przedstawionych tutaj informacji nie tylko pomoże ci zwiększyć ilość odwiedzin na twoim blogu ale pomoże też pozyskać klientów jeżeli oferujesz jakieś usługi na swojej stronie internetowej.

Jeżeli chcemy ocenić konkurencyjność danego słowa kluczowego w wyszukiwarce to na początku powinniśmy wejść na tą stronę:

Pomocne narzędzie

Zobaczymy mniej więcej coś takie :




1- Wpisujemy słowo/słowa które nas interesuje np. "wycieczka do madrytu"
2- zostawiamy tak jak jest
3-kategoria w tym przypadku podróże i turystyka
4- przepisujemy kod z obrazka i widzimy oto taki rezultat



Zaznaczyłem tutaj parę istotnych informacji jakie możemy po takim wyszukaniu odczytać lub też nie.
Po pierwsze kolorem czerwonym zaznaczyłem wysoką konkurencję oraz stosunkowo małe wyszukania jak na tak wysoką konkurencje.
Po drugie widzimy mniej więcej ile ludzi szuka "wycieczka do Madrytu" jest ich zaledwie 210 a konkurencyjność jest wysoka.Następnym krokiem jest kliknięcie na 1-konkurencyjność i sprawdzić co nam wyjdzie.



Hmm... pomyślisz sobie teraz nieciekawie to wygląda ale wcale tak nie jest.W tym momencie powinieneś mieć już obraz tego jak przedstawić swoją ofertę na stronie.Widzisz że ludzie wpisują między innymi "atrakcje turystyczne Madrytu","co zwiedzić w Madrycie","co zobaczyć w Madrycie","hiszpańskie krajobrazy".
W ten sposób potrafisz dostosować swoje słowa w ofercie do tego co jest wyszukiwane np.
"Korzystając z naszej oferty nie będą państwo się musieli martwić co zobaczyć w Madrycie ponieważ to nasze biura przedstawi wam hiszpańskie krajobrazy".W ten oto sposób użyliśmy w naszej treści 2 fraz kluczowych nie tracąc przy tym sensu.
Później już pozostaje nam używać słów kluczowych i jak najbardziej zachęcić czytelnika do skorzystania z naszej oferty.Oczywiście cały czas piszę tutaj o tej wycieczce do Madrytu.


Podsumowując co nam to daje ??
Nie staramy się pozyskać odwiedzających z trudnych słów kluczowych np."wycieczka do Madrytu" bo są one często poza naszym zasięgiem.Staramy się przyciągać ludzi którzy chcą się dowiedzieć czegoś o samym Madrycie np. "co zwiedzić w Madrycie" i jednocześnie próbujemy ich zachęcić do skorzystania z wycieczki.
Ci ludzie nawet mogą nie chcieć jechać do Madrytu tylko po prostu szukają informacji ale gdy zobaczą atrakcyjną ofertę postanowią jednak zmienić zdanie i z niej skorzystać.


Wierzcie mi lub nie że w przypadku blogów działa to tak samo i jeżeli widzimy że nie jesteśmy w stanie "zaatakować" ciekawym tytułem to powinniśmy skupić się na słowach kluczowych w treści.




2 komentarze:

  1. Bardzo dobrze to opisałeś, polecam jeszcze założyć sobie konto na gmail i logować się do adwords

    OdpowiedzUsuń
  2. Na tej stronie kiedyś znalazłem fajny pomysł jak znaleźć dobrą tematykę ;) Każdy może znaleźć, wystarczy chwila poszukiwań ;)

    http://jak-sie-wybic.blogspot.com/2015/07/nie-masz-tematu-na-bloga-najlepszy.html

    OdpowiedzUsuń